Wikia

Het aantal porties dat met dit recept gemaakt wordt.Aantal porties

12

Het aantal minuten dat de bereiding van dit gerecht duurt, inclusief eventuele voorbereidingstijd en wachttijd.Bereidingstijd

50

minuten

IngrediëntenEdit

Ingredienten

VoorbereidingEdit

Verwarm de oven voor op 190 graden. Neem een schaal voor kleine cakejes met 12 gaten en vet deze in of leg er (papieren) cakevormpjes in.

BereidingEdit

Gebruik een houten lepel en meng hiermee de boter en suiker samen tot een zacht en glad geheel. Voeg de eieren een voor een toe en meng goed gedurende elke toevoeging. Als het mengsel dreigt te gaan klonteren voeg er dan een theelepeltje meel aan toe.

Kneed/roer het overgebleven meel door het mengsel en voeg er het rozenwater aan toe. Vervolgens kun je aan het geheel wat melk toevoegen, als het nog dik is. Het mengsel zou net van de lepel moeten vallen als je het een beetje schudt.

Schep het mengsel in de cakevormpjes en bak het in de oven tot de bovenkant licht goud kleurt, ongeveer 20 minuten. Haal hierna de muffins uit de oven en laat ze afkoelen.

Maak in een grote kom het glazuur of de botercrème klaar en verdeel dit over de cakejes. Laat het even rusten voordat je de cakejes versiert met rozenblaadjes en zilveren balletjes.

ServeertipsEdit

Het rozenwater kun je vaak kopen in een toko bij je in de buurt en bij sommige supermarkten of gewoon bestellen op internet.

VariatiesEdit

Meer over de cupcakes op high tea recepten. Het lukt me maar niet om ingredienten aan dit bericht toe te voegen!

Around Wikia's network

Random Wiki