Wikia

Hoewel "gepelde tomaten" niet echt als een gerecht wordt gezien maar als ingrediënt bijvoorbeeld voor sauzen en ovenschotels, kan het wel als voorgerecht worden gebruikt met verwarmt stokbrood en evt. olijven. Gepelde tomaten zijn natuurlijk ook kant en klaar in blik te verkrijgen ook in blokjes.

Tomaten pellen:Edit

Breng in een grote pan een ruime hoeveelheid water aan de kook, laat de tomaten er voorzichtig in zakken met bijvoorbeeld een lepel. Wacht tot het velletje van de tomaten begint te scheuren en haal ze er voorzichtig uit met een lepel en leg ze in een schaal met koud water. Verwijder daarna de velletjes.

De gepelde tomaten kunnen vervolgens - afhankelijk voor de toepassing in je recept - in blokjes gesneden of met een staafmixer in een kom worden gepureerd (voor bijvoorbeeld tomatensaus).

Als voorgerechtEdit

Warm serveren. Ook lekker als tappenade met stokbrood en olijven.

Gepelde tomatenEdit

Gepelde tomaten met bieslookEdit

Gepelde tomaten met peterselieEdit

Gepelde tomaten met knoflookEdit

  • Gepelde tomaten in blokjes snijden en vers gehakte knoflook toevoegen, op smaak maken met peper en zout, evt. wat peterselie of bieslook toevoegen.

Gepelde tomaten met uiEdit

  • Gepelde tomaten in blokjes snijden en fijn gesneden - gefruit ui toevoegen, op smaak maken met peper en zout, evt. peterselie, bieslook of knoflook toevoegen.

Around Wikia's network

Random Wiki