Wikia

Aardappelsalade is een gerecht uit de Franse keuken: salade de pommes de terre en wordt met koud vlees (zoals: rollade, fricandeau of ham) als hoofdgerecht geserveerd.

Recepten:Edit

AardappelsaladeEdit

  • Aardappelen goed wassen en in de schil 14 tot 16 minuten koken (niet helemaal prikgaar), afgieten en daarna laten afkoelen en pellen, de aardappelen in dunne plakjes snijden.
  • Een waterige marinade maken van olijfolie of azijn en suiker of kippebouillon of visbouillon of een verdunde mayonaise.
  • De marinade op smaak maken met verse kruiden, peper en zout en / of mosterd en / of ui en / of knoflook en / of appel (er zijn veel verschillende smaken mogelijk).
  • De aardappelplakjes 2 tot 2,5 uur in de marinade in de koelkast laten staan, regelmatig omscheppen (let op dat de aardappelplakjes niet kapot gaan).
  • De gemarineerde aardappelplakjes laten uitlekken in een zeef en koud opdienen, eventueel op een bedje van blaadjes sla, andijvie of witlof en plakjes komkommer en / of plakjes tomaat.

Aardappel-andijviesaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid andijvie, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en fijnsnijden.
  • Samen met de aardappelplakjes marineren.

Aardappel-bietensaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid rode bietjes, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en in dunne plakjes snijden, in 16 minuten gaar koken , afgieten en laten afkoelen.

Aardappel-komkommersaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid komkommer, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en ongeschild in dunne plakjes snijden.

Aardappel-preisaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid prei, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en in dunne ringen snijden.

Aardappel-selderijsaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid bleekselderij, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en in dunne plakjes snijden.

Aardappel-slasaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid ijsbergsla, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en fijnsnijden.

Aardappel-witlofsaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid witlof, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en fijnsnijden.

Aardappel-wortelsaladeEdit

  • Als aardappelsalade.
  • Een hoeveelheid wortel, gelijk aan de hoeveelheid aardappel (verhouding 1 op 1), wassen en in dunne strookjes raspen.

Around Wikia's network

Random Wiki